Kaatje Goyens

Waarin ligt de succesformule van Krok?

Ons basisidee is: 'keep it simple'. Maar dat 'simpele' is wel van zeer hoge kwaliteit. We starten met een simpel product dat toegankelijk is voor iedereen. En zo bereiken we een breed publiek, iedereen lust wel een croque! We kiezen voor verse en kwalitatieve producten en zorgen ervoor dat het betaalbaar blijft. We doen nooit aan overproductie en genereren zo weinig mogelijk afval.

Wat is jouw motto als onderneemster?

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT! Ik ben geen dromer, maar als ik ergens voor wil gaan, ga ik tot het uiterste. Dat is op alle vlakken zo. 2 jaar geleden was ik 25 kg zwaarder en wou ik toch een halve marathon lopen. Wat ik ook gedaan heb. Toen ik 2 jaar geleden met het idee kwam een eigen zaak te openen, heb ik dit ook gewoon gedaan.

Wat is voor jou de keerzijde van het ondernemerschap?

De work-life balans is soms zoek. Gelukkig springt mijn man altijd bij om voor de kinderen te zorgen. Na de uren in KROK ben ik vaak nog aan het vergaderen, zit ik in bestuursgroepen…vermoeiend, maar ik vind het fantastisch. Ik ben soms erg moe, maar haal dan ook weer energie uit nieuwe ervaringen. Al die nevenactiviteiten leiden tot een groter geheel – een toekomstvisie voor KROK.

Ook is het vaak lastig aan te voelen wanneer ik oververmoeid geraak. Horeca is seizoensgebonden en een zware sector: je kan niet zomaar sluiten. Ook al geeft je lichaam alarmsignalen, je moet blijven doorgaan.

Wat wil je de komende jaren realiseren met Krok? Wat zijn de ambities?

Dit jaar hebben we een groter pand geopend. We hebben intussen 5 vaste mensen in dienst. Ik had geen people management – ervaring, dus dat was voor mij wel een uitdaging. In 2019 zou ik graag een tweede pand openen in een tweede stad. Ook heb ik een foodtruck aangekocht zodat we ook op andere locaties in Vlaanderen meer bekendheid genereren.